nuffnang

facebook!

nuffnang

PAANTHOLOGIST

07 January 2011

Tak Malu Bertanya, Penampar Mari....

Ape korang rasa, kalo ade budak dalam kelas korang bertanya kat lecturer macam die sorang je yang baca buku? Macam la korang tu tak study lansung sebelum kelas, walaupon memang betul korang  tak study? Best ke? Macam tak best je. Cam siot je kan?

Agak annoying la bila die sorang je yang bertanya macam2. Kalo macam aku, memang jenis malu bertanya. So dalam kelas kalo tak paham, memang aku telan je. Sok lusa Tanya la member. Pe guna member ade kan? Punye malunya aku sampai cikgu2 dulu pon ade yang tak kenal aku walaupon dorang mengajar aku. Best kan? So ble jumpe blek, impression dorang ialah aku budak baik, jarang wat hal. Waa.. Bangga siot. Padahal maluuu..

Tapi aku kaui la, memang tak elok malu2 bertanya nih, tapi kalau dah tak malu sangat tu, da masok cerita lain dah bro. Bukan takat budak2 je menyampah. Lecturer pon menyampah kot. Kalo aku jadi lecturer, kalo budak tu tak fullmark, siap la ko. Ha. Nasib bek tak berapa terbukak ati nak jadi lecturer.

Punye geram sampai geng2 aku lepak mesti kutuk dak ca alip nun alip ni. Korang paham la kot, kalo tak paham, ha. Tak taw la. Ade cakap nak tumbuk la, nak flying kick la *ni aku reka*. Sampai aku rasa budak2 lain jadi confuse sebab dak tu tanya banyak sangat. So aku pon cakap la, “kalo dak ni markah lagi rendah dari aku, aku pegi depan muka die, ludah sekali”. Haha. Just cakap je. Kalo betul2, memang takde aku buat, pape pon, aku kagum dengan orang yang berkobar2 study sampai lupa nak nikmati waktu muda. Pelik la kalo da 30-an lepak2 dengan member pegi shisha segala, then time besday member baling telur dengan tepung. Kan? Kan? Kan?

5 Orang Gaduh Sebab Entry Ini:

iniialahaku said...

yeah..stadi smartla bru btul, ni stadi hard habuk pon tarak..enjoy smntara muda ni..nikmati hdup spuas2 yg ko nak...pglaman mn da dlam buku beb...

mila said...

hahaha sm ngan kawe la..kalo kawe xphm pon kawe ckp xphm..pemalu la katakan...kawe bygkan kalo kawe bertanya seme org duk tumpu pd kawe .malu eh ahakss

datin kelly ketak said...

kalau member kelas banyak tanya ni pun kekadang bengang gak, sebab elok2 lect dah bg balik awal, pasal dia sorang satu kelas balik lambat...(situasi kita sama)

Pakcu Sofi said...

tu bertanya bukan tak tahu, bertanya nak tunggu dia hebat,,

penampar je


bagi dia "tahu"

Bungasunti-Maternityandnursing said...

haha mrh nmpk? tp kdg2 bengang jgk..kita2 yg dgr boleh cnfius skali

paanthology. Powered by Blogger.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails