nuffnang

facebook!

nuffnang

PAANTHOLOGIST

15 August 2010

Jual Penutup Tin Aluminium RM800 Sekilo?


“Sekilo rm800? Bia betul bai”
“betul, member aku jual, kt org besi buruk, rm800 sekilo”

****************************************

Takjub, amazed, terkesima, stunned aku bila dengar yang harga penutup tin aluminium tu leh cecah RM800. Fuh kalo betul nih, masyuk habis la. Tapi bukan yan overall tin aluminium tu, juz cover je. Maybe sebab yang cover tu pure aluminium kot, and yang body dia tak bape pure. Tu andaian aku la.

Penutup Tin Aluminium  -1612
ape korang nampak? aku nampak "DUIT"

Dulu time aku sem1, tutor aku si yaya yukito (bukan nama samaran, niknem je) tu pon ade gak kumpul penutup tin nih. Aku and da gang yang kurang pengetahuan pon berbisik la dalam ati, “ape ke*%%%#nye kumpul bende kecik je. Baek kumpul tin trus. Kalo penutup tin je maw sampai ke tua la kumpul”. Owh, ternyata jangkaanku meleset. Cecece ayat novel.

Tapi tu semua time zaman kesengalan sem1 la. Datang tutor still leh hepi lagi. Aura SPM melekat lagi sikit2. Da lama2, datang tutor masing2 muka ketat. muka ketat? camne tu?
lagenda budak muka ketat?

Then lepas da lame2 selalu je dengar nih, baru pagi tadi aku baru google pasal kemuskilan nih, and lepas ushar2 brape forum tah, aku tengok ramai gak yang dok kumpul penutup tin tu. ada sampai 7kilo pon ade. Fulamak gle hebad.




Tapi aku tengok mostly harga yang dorang dok borak2 tu, dalam RM300-RM500 je. Takde la sampai RM800. Tapi RM500 duit jugak kan? Menyesal aku dulu kecik2 takmaw google. Kalo tak mesti da 500kilo aku kumpul. 500x500=250 000.. fuh.. hebad.

 Ada gak yang sanggup dribe jauh2 nak jual bende nih..

 

Tapi dulu aku ada kumpul gak. Takde la wat jual. Juz wat rantai. Aku potong ujung dia, then sambung2 dalam wat rantai. Ahh.. tu citer budak2 dulu. Skrang bende tu da hilang adik aku wat main. Heish.

p/s: tekan kat gambar utk besarkan.. nak letak besar tak muat semua plak..

29 Orang Gaduh Sebab Entry Ini:

Dear Jim said...

tuelah jim pun dulu masa diploma tinggal kat hostel kumpul penutup tin nie...pastue ramai lah duk ngata kenapa jim kumpul benda kecil nie...padahal memang jim dah tau ianya boleh dijual ngan harga tinggi kekekekeke...so pd kwn2 ku yang dulu rajin simpankan penutup tin untuk aku tue thanks so muchhhhh

mrnoble said...

oo camtu yer, igtkan tin minuman tu pon sama jer. thnx for the info ye :D
kalu tin minuman tu saje boleh jual sekilo RM berapa pulak?

Tieah Madian said...

Wow..
Mhl ek harga kat kuantan beli penutup tin tu..
Bgs..

Anonymous said...

whoa!
baru tau gak

Hanisah Safian said...

hah? kayoooolah! :D

Cahaya Kehidupan said...

hehe penah gak dengar cerita ni,agaknya kalo dari kecik sudah tahu,now,da kaya da skrang..hehe

MR. SYAH said...

xtahu plak selama ni penutup tin leh wat duit.. ish2..

bidadarihijau said...

wah mahal jugak eh..xpnah thu pon...so lepas ni makin ramai la org selongkar tong sampah tak pon beli air gedegang..hahahha

yanamib said...

klu aku xjmpe blog ni rsnya smpi tua pon lom tentu tau psl ni..huahuahua~ sadis sungguh -__-'

wpn aku xsuka minum air tin, tp buleh je kmpl dr kwn² kn..hehe~ duit duit $$$$$~

Gen Fujita said...

aku tau harga aluminium lagi mahal dari besi buruk biasa, tapi tak tau pulak boleh sampai cecah RM800 sekilo? fuyooooo, simpanlah tin aluminium mulai sekarang! :D

ipan said...

perghh..aku duduk kuantan dah bertaon2 x pnah lak dengan pasal tutop tin ni..aduh rugi2..

intan said...

ouho..
baru aku tau..
xpe xpe..
aku start kumpul dr skang..
wahaha..tq sbb gtau! ^_^

afro said...

ramai gak tak taw ek.. ingat aku sorang je.. hehe.. jom kumpul, then jual kat aku, aku beli dari korang sekilo rm80..

Puput. said...

wahhhh..leh kaya gak ni..tp mahu rabun jik mata mencari tutup tin tu..hehe...

zulkbo said...

salam..
mak aihhh..mahalnya
tapi nak kena korek
tong sampah lah..
respek sapa yang rajin

Anonymous said...

Salam...

mahalnya...aku ada kumpul power root punya.ingat nk sertai peraduan tp malas nk isi borang. dah banyak dah kumpul....

Unknown said...

Wehhhh ! aku baru taw

http://touyakaruma.com/blog/

Unknown said...

ok. arini stat kumpul.kih3!

sYaza said...

waahh..jgn pandang enteng kat pak cik yg kutip2 tin tu..tah2 dorang lg kaye tau..heheh

Unknown said...

Boleh tau kat mana nak jual ade lbh 100 kilo tp xtau nak jual kat mane???Share2la..

Anonymous said...

aku da gak...
kat mane nk jual????
pape contact aku...
0147368075
nizam...
klu dpt...da percent gakk...

PCL said...

wuhhh! sempoinya..kira xtiviti ni bole dpt duit sampingan la...nk dptkan sekilo pon susah ni bro !

Anonymous said...

salam .. aku berminat nak beli korang punye penutup tin ... tapi spek die mesti mcm gambar kat atas tu .. die punye lubang tu jgn pth .. aku beli rm150-rm200 sekilo .. kalau berminat tolong sms dulu aku k .. brg ni susah orang nak beli sebenarnye .. cayo la ckp den .. aku trun naik thailand pun susah dpt harge mengarut camtu smpai rm8oo sekilo... pe2 sms aku dulu k.. serius buyer maa... kalau ader tokek pun bleh roger aku .. aku beli.. ehehe
017-3476001

Anonymous said...

penutup tin minuman je ke?? lau penutup tin susu pekat camne?? bley jual x??

Anonymous said...

tolong beri maklumat mengenai tempat nak jual penutup tin aluminium..dah ade terkumpul tp x tau alamat tmpt yg nak d jual..yg tau dul kwn bg tau kat sg besi..

Anonymous said...

tolong beri maklumat mengenai tempat nak jual penutup tin aluminium..dah ade terkumpul tp x tau alamat tmpt yg nak d jual..yg tau dul kwn bg tau kat sg besi..

Anonymous said...

ada kat 100 kg. nak jual kat sape ek

Diela Fazilah said...

alamat penuh kt kuantan tu ade x??? plzz... aku nk sgt,sbb nk jual

Diela Fazilah said...

alamt pnuh kuantan tu ade x?? sy nk pgi la...nk jual.

paanthology. Powered by Blogger.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails