nuffnang

facebook!

nuffnang

PAANTHOLOGIST

12 November 2010

P Ramlee+INDIE=?

Ari isnin aritu, on da way nak ke kedah. Bukan nak pergi meminang sape2 tapi jugak bukan nak tolong mangsa banjir. Jangan Tanya kenapa sebaba aku pon tak taw nak bagi jawapan ape nanti. Actually aku pergi sebab menjadi co-pilot atau pon dalam bahasa melayu formal “teman bapak aku pergi out station”. Sekian.
Eh belum sekian. So nak dijadikan cerita, naek kereta mesti pasang radio en? Da pasang radio mesti dengar lagu kan? Dalam perjalanan tu banyak gak la siaran radio kt mesia nih ak dengar. Tapi bile tune kt XFM, cambest je dengar lagu ALTIMET, maafkan kami, macam lagu P Ramlee dolu2 tu. sedap la pulak en? BTW altimet memang best pon bagi aku. Bukan bodek, tapi ampu. Hehe

So as the time pass by, cewah macam karangan pmr. Dengar2 lagu2 kt situ, macam semua ade 1 pattern je. Semua lagu p ramlee yang di-cover semula dengan gaya yang ade yang best, ade yang macam eff je.  Bapak aku pond a pelik dah. Pe takde idea ke dorang nih. Tu kata dia, tapi kata aku, “fuhh gempak2”, yela, dah yuna nyanyi. Mesti la best kan2?

So da balek tu, arini la. Terpandang plak dalam paper. Metro. Rupenye ade project under x fm.  DIMANA KAN KU CARI GANTI:SATU INDIEPRETASI. Semat kot. INDIEpretasi. Macam PAANthology kan??
So ni la list2 lagu dalam project nih. And 1speciality bende nih, just in digital only. Means takde nye korang leh dapat cd nih kt chow kit..

feveret aku, lagu ni
ALTIMET- MAAFKAN KAMI
AZLAN & THE TYPEWRITER- JERITAN BATINKU
GREY SKY MORNING-MALAM PESTA MUDA MUDI
HUJAN-TUNGGU SEKEJAP
MONOLOQUE-TIADA KATA SECANTIK BAHASA
POP SHUVIT-ACI ACI BUKA PINTU
SUBCULTURE-BUNYI GITAR
THE RAMLEES-ITULAH SAYANG

*eh, banyak plak feveret song aku nih*
ushar laa








okeh, lagu2 laen korang amek kat sini YOUTUBE....

sumpah best gler the ramlees.. korang taw sape the ramlees?? Yuna+Mira Tilu+Liyana Fizi+Najwa
fuhh aweks suara mantopp

 mungkin aku ketinggalan dalam bende ni.. tapi tak kesah la kan??

7 Orang Gaduh Sebab Entry Ini:

Gayahspears said...

gayah suke lagu P.ramle...
aci2 bukak pintu,..huhu
cetanya pon lawak...

chentaMAYA said...

folow u bebeh! skg mmg banyak lagu lama dah d perbaharui! ngee~

durrah said...

macam makon best lah lagu2 tu,, tapi kalau orang2 oldies, dorang lagi suke version lama sebba dorang cakap version baru ntah hape-hape

aNn fArhaNaH said...

i oso juz knew bout diz! hahaha

ashikinzulkefli said...

dimana kan ku cari ganti !;))

Sca Ndx said...

monolog terbaik. the ramless pun sama. arghhh. awek ke legend ni. mana satu.huhu

SRenungan said...

pernh dngar projek ni..
tpi lagu2 dia..
1st time dngar..
mmmng layan..
p.ramlee + indie = ????
:)

paanthology. Powered by Blogger.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails