nuffnang

facebook!

nuffnang

PAANTHOLOGIST

09 March 2011

UNITEN DAH JADI UNITER?

Update lagi pasal meter elektrik. Meter ni di khabarkan oleh member2 aku die jalan tak sama, means that ade yang laju, then ada yang lambat je. Ade jugak yang cakap dikira ikot floor, tak kesah la korang bantai pakai 10peti ais dalam rumah korang, nanti charge dia akan bagi average dengan 1 floor korang. Ade jugak yang cakap time banyak pakai appliance tak jalan sangat, tapi kalo time tak pakai kemain lincah lagi die turun macam air kencing. Tu cerita orang la. Kebenaran dia aku tak dapat nak pastikan. Sebab busy nak cari rumah untuk sem depan. 

Meter kat rumah aku memang lincah je berkurang. Memang kurang assam. Sebab die capat berkurang, sebab ade orang lebih dalam rumah. Paham? Demm betul. Then semalam nak taknak kena la aku pergi beli. Tak pasal2 bergelap je malam. konfem punye akan blackout. Nak beli banyak plak proses die.

Ok roughly prosess die, mula2 kena pergi amek kad topup dekat accommodation office, tu sekali je, then kad tu kena simpan la selagi dok dalam cendi ni. Then kena plak pergi dekat finance, admin untuk topup, opps sebelum tu, korang kena beratur dulu. Bapak panjang beratur. Dengan pak2 arab. Dorang bukan kuat makan je, kuat pakai letrik gak. Takpe la, bapak dorang tokei minyak. Orang finance pon buat pening gak, ade 3 orang, bukak 1kaunter je. Sorang jaga kaunter tu amek2 duet sume, sorang keja jadi cucuk2 kad, da cucuk then cabut bagi student, sorang lagi berdiri, then aku tak sure ape kerja die. Macam jadi penghibur je. Tu pon kawan 2 orang tadi gelak macam tak ikhlas je. Demm. Entry ni emo sikit. Demm demm!

belakang tu notes circuit aku. update blog sambil study kot. style kan?


Nasib baek la ade kawan aku, boleh la aku gunakan dia. Eh terlebih sudah. Mintak tulung actually. Tu la guna kawan kan? Bila lagi nak tolong. Lagipon aku ade kelas kol4 tu. nak beratur memang confem kena halau jap lagi. Finance tutup pukul brape tah, agak awal berbanding sebelum2 ni.

FYI, ada la jugak berita gembira, ye kot gembira. Tariff letrik da diturunkan kepada 34sen dari 39sen per kilowatt. Hoyeah (senyum tak ikhlas). Tapi ok la dorang turunkan kan? Nak lebih2, baek aku bukak university sendiri.

mekaseh la uniten. 

Rumours yang paling best aku dengan, nama uniten da ditukar, jadi uniter. Wauterfak?? Sebab ape aku tak sure. Lama gak la aku pikior. Ni la life kitorang sebagai student uniten. Sweet kan? Bold tu tanda ikhlas. Library pon dah boleh guna 24jam untuk study. Tapi kat Lobby jela..

Nak tanye ni, sape dok bangi? Apartment SA7 dekat sect7 dekat mane ek? Puas aku google tak jumpe. Tuan rumah bagi alamat macam nak taknak je. Demm betul. Silap hari bulan, sem depan kitorang camping jela ramai2 dekat mane2 padang. Then mandi kat masjid. Baru la adventuresome sket.. *perkataan ni aku dapat dari autocorrection. taktaw ape maksud die. adventure+awesome kot.* 



P/S: sori kalau bahasa agak kasar. tak berniat ape2 pon, just sebagai gaya bahasa orang muda. cewah. chill ok?

7 Orang Gaduh Sebab Entry Ini:

Budak Botak said...

kat area Bandar Baru Bangi rasanya byk taman2. Dulu dok area BBB ja...

sopiah said...

ramai kot cerita pasal uniten sekarang. sian korang. :(

I N S P I R A T I O N A L E F E K S said...

bro dak elektrik gak ni .. aku budak mechy .. hoho

Unknown said...

kat bangi seksyen 8 byk umh sewa..hehehe..gi la sane..:D

afro said...

owh yeke, sect8 ade pergi gak haritu, rumah kosong bnyak, tp xde num tuan rumah..

Taufik's Daughter said...

aku tau sgt apartmen tu.. aku kan penduduk sini.. hahahha..

Prince said...

entry yg sgt bagus...
thniah ye...:)

sy ni newbiee lagi...
jom bce info mnarik tentang petua orang2 tua untuk jga kecntikan tubuh badan...laki n pmpn..:)x

paanthology. Powered by Blogger.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails