nuffnang

facebook!

nuffnang

PAANTHOLOGIST

05 March 2011

FOLLOW UP TO ELECTRIC METER ISSUE IN UNITEN

Esok, kejap lagi actually, tepat kol5 dah nak kena ready2 kumpul dekat usk(unit sukan dan kebudayaan) sebab nak bertolak ke UTP, so takleh tido ar, then aku saje je ikot akem pergi riding bmx. Bukan ape saje je nak isi masa, dari aku dok bilik sorang2 mengadap laptop je, jiwa kacau gak nanti. Sekali sekala kena tengok jugak la dunia luar, kan? Tapi serius style tengok dorang maen bmx, teringin gak aku nak try tapi risau nanti “warm-warm chicken shit” je aku dalam arena bmx ni. Jenis ikot trend. Orang main dslr, nak join, orang main bmx, nak join, bila sume da tukar, tinggal gitu je. Jadi macam lalang. Takde identity.
******************

So entry kali ni ialah follow up untuk isu bil letrik, eh silap, sorisori, isu topup letrik. Sebab kalo bil takdenye lampu padam tiba2. Kamis lepas ada event anjuran mpp uniten. Ternyata ramai yang silap bagi impression dekat mpp uniten, kata dorang tak buat keje la, camtut la, macam2, tapi actually dorang cuba nak backup student, Cuma flow die mcm tersekat. Macam suara tak cukup kuat gitu. Pape pon agak syabas la bagi mpp. Aku pon salah sorang yang cakap camtu sebelum ni.

Malam tu semua student yang tak puas ati dengan meter letrik dengan sewa rumah yang fuh-giler-mewah-macam-aku-anak-sultan-brunai pakai baju merah. Aku baju merah takde sangat. Ade baju tgb, dengan ytn je. Baju ytn (yayasan tenaga nasional) tu aku jarang pakai sebab macam segan. Jangan tanye kenapa la. Then time pakai semalam, agak tak selesa la. Macam aku ni kaki tnb plak. Walaupon memang betul. Future staff. inyaAllah.


Event tu agak panas la lepas presentation ape tah dari geng2 management. Aku taktaw sebab agak lewat setel group project time tu. sesi yang hot malam tu time Q&A la. Time tu memang student pakat hentam geng2 management betul2. Memang best, tapi kalo difikirkan balik cara dorang, agak tak professional la hentam2 gitu. Mane leh paksa dorang buat decision time tu jugak. Bagi aku la. Sebab dia bukan one-man-decision.

The next thing is bila student tanya macam2, geng2 management ni tak menjawab soalan. Agak panas di situ sebenarnye. Dan yang tak boleh belah bagi aku bila dorang jawab macam saje cari point nak isi masa. Sebagai contoh, bila pelajar suggest yang nak pilih hausmate unutk sem2 depan since dah kena bayar topup letrik, dorang punye answer ialah “when u work in industry, u will never can choose to whom u working with” something like that la. English aku tak terel sangat. Bukan nak mengata. Tapi macam tak kena dengan situasi.

Kalo nak cerita memang boleh panjang la entry ni. Overall aku rasa event macam DIALOGUE WITH THE MANAGEMENT TEAM ni kena buat selalu la. Dalam 2 bulan sekali ke. Kan? Agak lambat aku update sebab semalam busy dengan test. Sampai si wazer gelar aku “abg test”, sume test aku nak rembat. Dem.

p/s: tajuk kemain lagi english. sebab aku buat entry dulu baru pikior tajuk. gitu la jadinye.

1 Orang Gaduh Sebab Entry Ini:

Sesumpah said...

setuju sangat duhh!

paanthology. Powered by Blogger.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails