nuffnang

facebook!

nuffnang

PAANTHOLOGIST

27 July 2010

Ada Apa dengan Melaka? Part1

Agak lama tak update blog nih.. sampai kadang2 da lupe da cmne nak wat entry and blogwalking sume. Oke, itu tipu.

Actually baru hari ahad lepas aku baru balik dari muadzam shah, Pahang coz join program perintis yang PSSGM UNITEN putrajaya and muadzam wat. Agak best la. Tapi kalo nak cite maybe korang tak maw baca kot. Sumpah letih gler tapi sangat2 best and tambahan banyak “bunga” kat sane.. hehe..

tiap kali amek gambar mesti aku pejam mata

Melaka, ade ape ngan Melaka? Tak de pape pon. Cume bila terdengar Melaka, mesti aku teringat la pengalaman yang pelik2 je aku time 2tahun study kat sane. Aku dulu time form4 masuk asrama, kat MRSM TUN GHAFAR BABA Jasin Melaka. Sekolah terbaek pernah aku pergi sepanjang hidup aku, yang banyak bagi experience and yang da banyak ubah aku.

1st of all, bagi yang duduk Melaka, or jasin especially mesti taw camne geogafi kat sane kan? Dari Metropolis Jasin nak ke Bandar hilir tu pon makan masa dalam sejam gak. Tambah ngan trafik light yang mengiringi jalan lurus. Da la tak banyak kete. Maybe saje je nak ajar orang supaya lagi sabar kot. Takpe. Nasib bek bapak aku sabar time drive. Sebab tu name dia Sabri.


Kalo korang perasan, lepas dari Jusco, tak taw name exact tempat tu, nak ke Bandar hilir akan ada 1 fountain. Agak cantik la. Selalu jadi spot orang amek gambar. Then ade satu masa tu, time aku baca paper, jadi front page kat paper tu ade orang baling shampoo dalam tu, and berbuih sampai ke jalan. Sumpah kelakar. Yela, air dalam tu kan circulate dalam tu je. Confem ar berbuih je. Then tiap kali aku lalu situ time outing ngan mak bapak, confem tergelak je. Orang pandai sangat pon payah gak.

Then satu lagi, semua orang taw rasenye yang Melaka sekarang da takde sultan kan? Juz ade Yang Dipertua je. Tapi, kat jasin, or lebih tepat and accurate tanpa sebarang ragu2, ade sorang orang gila nih. Memang garang gile. Selalu je lalu depan gate maktab aku. And yang kelakar pasal dia nih, time aku makan time spm, aku kene stay time tu coz amek subjek rekacipta. Then orang gila nih pon jerit la, “mana sultan Melaka? Sapa dia? Meh aku parang dia, B0^#%^! Minyak naik, semua naik, menyusahkan rakyat.” Sumpah kelakar giler. Aku rase macam nak hempuk je buku teks sejarah dari form1 sampai form5 kat kepala dia, then cakap “ Melaka takde sultan la derr” haha.

Bersambung... (nak tido petang)

14 Orang Gaduh Sebab Entry Ini:

Nour Eyza said...

paan.. melaka memang banyak memori..
dulu masa diploma dekat sane ade la 3 taun kan.. skrg rindu melaka..

masa air terjun bukit beruang ke bukit katil?? yang cantik tu orang letak syampu memang saya lalu dan nampak dengan mata sendiri berbuih2 air tu..

sumpah jahat sape yg buat kan..haha

saya duk alor gajah dulu.. mkn la sejam lebih nak ke MP naik bas Tye Lai yg enak tu..

tp kalau naik keta setegah jam sampai..hahhaa

afro said...

haha.. ade gak orang yang jadi saksi kejadian tu.. best kalo teringat balik.. jangan ade yang lepas baca entry nih pegi wat dah r.. naiya chek..

ipan said...

aku kene dudok kat melake lagi 4 taon ah..lagi styleeee..

afro said...

nasib la ko.. pasni tah2 keje kat melake lagi..

hnshzk said...

haha paan!!

aku sangat sayang melaka..

dan betul mrsm tgb lah sekolah terbaik yg pernah ak pegi dan betul jugak kbanyak mengubah diri aku jugak..haha bnyk nye jugak..:D

ape memori paling best eh??semua kot best kalau kita ikhlaskan hati kita..mendengar politik cikgu2,gelagat kakak dan abang dwn makan..(kite panggil ape eh?dewan makan ke dining hall??)

marilah datang ke melaka..haha..:)

mrnoble said...

haha! bulan lepas aku ke melaka. makan kat mini malaysia kot. makan nasi goreng ikan, lazat!!!

PMOfficial said...

dpt 6c utk sejarah

afro said...

ica, kte pggil ds la.. politik cikgu2? haha.. i wish i have another 5years as TGBian..

Farihin Hadi said...

melaka . . .
memang banyak kenangan sejak sebulan practical kat sana.. lebih2 lagi kenal erti KAWAN. hummm... Melaka best, tapi politik kuat sangat ar..(dlm diam2, pasal warna pun boleh jadi isu) :(((

deem said...

saya minat melaka ni...sudah pi tapi mau pi lagi sebab blm puas round2 melaka....:)

Pencacai Alim said...

melaka ada a famosa..ada citer pasal alfonso albukaki..hakahak

Anonymous said...

'bunga'2 tu yang buat hilang letih tu yer?hehe

CIK TOM said...

best pi melaka..byk tmpt bsejarah...leh snap pic byk2..last pi melaka 2 tahun lps..huhu..

Unknown said...

ko study ktne?mrsm jasin ke?

org gile tu memg gile...hahaha

idup melaka!!

piau melaka,
diea(bezbuddy)

peace!

paanthology. Powered by Blogger.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails